Ubrana w światło | wernisaż
28 czerwca 2024, godz. 18:00 - 21:00
Galeria Sztuki SOKÓŁ
W piątek, 28 czerwca, o godzinie 18:00 zapraszamy do Galerii Sztuki SOKÓŁ na wernisaż wystawy fotografii aktu autorstwa Sylwestra Adamczyka.
Fotografia aktu kobiecego to forma sztuki, która celebruje piękno i wyjątkowość kobiecego ciała. Delikatność, elegancja i naturalność to kluczowe elementy, które artysta stara się uchwycić, tworząc obrazy pełne emocji i wyrazu, co w połączeniu z czarno-białymi kadrami dodaje wystawie jeszcze większego bodźca dla zmysłów.
W roli ubranej w światło zobaczymy Justynę Machałowską.
W roli ubranej w światło zobaczymy Justynę Machałowską.
Biogram | Sylwester Adamczyk
Urodzony w 1962 roku w Męcinie. Artysta fotografik, członek Związku Polskich Artystów Fotografików, absolwent Wyższej Szkoły Biznesu National - Louis University. Mieszka i pracuje w Nowym Sączu, gdzie prowadzi własną firmę fotograficzną i wydawnictwo. Aktor i reżyser sądeckich teatrów: „Teatru Robotniczego” i NSA, współtwórca Jesiennego Festiwalu Teatralnego w Nowym Sączu, jednego z największych wydarzeń kulturalnych na mapie Sądecczyzny. Odznaczony medalem „Medal Stulecia Odzyskanej Niepodległości”, wyróżniony tytułem „Zasłużony dla Ziemi Sądeckiej” oraz honorową odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”. Autor wielu indywidualnych wystaw fotograficznych, w tym: „JEMEN - KRAJ I LUDZIE”, „AMERYKA - OTO”, „OJCIEC ŚWIĘTY NA PODHALU ’97”, „PIELGRZYMI ‘99”, „GÓROLE, GÓROLE...”, „BILET W JEDNA STRONĘ”, „UBRANA W ŚWIATŁO”. Brał też udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych. Nagradzany i wyróżniany w wielu konkursach fotograficznych krajowych i międzynarodowych. m.in.: w 2005 roku zajął I miejsce wśród profesjonalistów w kategorii ŻYWIOŁ w pierwszym Wielkim Konkursie Fotograficznym National Geographic Polska. Jest autorem albumów: „SĄDECKA GÓRA TABOR” - poświeconego Bazylice św. Małgorzaty w Nowym Sączu, „TARNOWSKA BAZYLIKA KATEDRALNA - DZIEJE I SZTUKA” opisującego Bazylikę Katedralną w Tarnowie, „NOWY SĄCZ - IMPRESJE” oraz współautorem albumów „PIEŚŃ O STARYM SĄCZU” – wspólnie z Adamem Bujakiem i „ŚWIĘTO DZIECI GÓR” oraz „STARY SĄCZ – DZIEDZICTWO ŚWIĘTYCH” wspólnie z synem Jakubem. Album „WIELMOŻNY PAN NOWY SĄCZ” wydany w jego Wydawnictwie „W Sączu”, którego był współautorem, wspólnie z Justyną Machałowską, zyskał w 2012 roku nominację do tytułu „Najpiękniejszej książki roku” w prestiżowym, ogólnopolskim konkursie organizowanym przez Polskie Towarzystwo Wydawców Książek.
Jego fotografie z kanonizacji Błogosławionej Kingi, której dokonał Jan Paweł II w Starym Sączu 16 czerwca 1999 roku, są stałym elementem ekspozycji w Muzeum Papieskim znajdującym się przy Ołtarzu Papieskim w Starym Sączu.
Sylwester Adamczyk brał również udział w wielu wystawach zbiorowych poświęconych Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II, m.in. w monumentalnej wystawie pt. „JAN PAWEŁ II ŚWIĘTY: AŻ PO KRAŃCE ZIEMI” która była eksponowana w miastach całej Polski oraz w Stanach Zjednoczonych w Nowym Jorku, Salem, Los Angeles, San Diego, Doylestown (amerykańska Częstochowa). Współautorami tej wystawy, przygotowanej przez krakowską Oficynę Wydawniczą „Kwadrat”, byli m.in. fotografowie papiescy: Adam Bujak, Grzegorz Gałązka, Arturo Mari, Ryszard Rzepecki. W swoim dorobku ma również wiele publikacji dokumentujących pielgrzymki Ojca Świętego Jana Pawła II do Ojczyzny.
Jako artysta fotografik Sylwester Adamczyk współpracował z wieloma renomowanymi polskimi wydawnictwami, m.in. krakowskim „BIAŁYM KRUKIEM” i Oficynę Wydawniczą „KWADRAT”, tarnowskim „BIBLOSEM”, Wydawnictwem Diecezji Tarnowskiej „PROMYCZEK”. Współpracuje także stale ze SCENĄ PLASTYCZNĄ Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego prowadzoną przez Leszka Mądzika, dokumentując jej spektakle teatralne. Jego fotografie ukazywały się w wielu wydawnictwach, w tym i albumowych, poświęconych twórczości Sceny Plastycznej i Leszka Mądzika.
Jego fotografie z kanonizacji Błogosławionej Kingi, której dokonał Jan Paweł II w Starym Sączu 16 czerwca 1999 roku, są stałym elementem ekspozycji w Muzeum Papieskim znajdującym się przy Ołtarzu Papieskim w Starym Sączu.
Sylwester Adamczyk brał również udział w wielu wystawach zbiorowych poświęconych Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II, m.in. w monumentalnej wystawie pt. „JAN PAWEŁ II ŚWIĘTY: AŻ PO KRAŃCE ZIEMI” która była eksponowana w miastach całej Polski oraz w Stanach Zjednoczonych w Nowym Jorku, Salem, Los Angeles, San Diego, Doylestown (amerykańska Częstochowa). Współautorami tej wystawy, przygotowanej przez krakowską Oficynę Wydawniczą „Kwadrat”, byli m.in. fotografowie papiescy: Adam Bujak, Grzegorz Gałązka, Arturo Mari, Ryszard Rzepecki. W swoim dorobku ma również wiele publikacji dokumentujących pielgrzymki Ojca Świętego Jana Pawła II do Ojczyzny.
Jako artysta fotografik Sylwester Adamczyk współpracował z wieloma renomowanymi polskimi wydawnictwami, m.in. krakowskim „BIAŁYM KRUKIEM” i Oficynę Wydawniczą „KWADRAT”, tarnowskim „BIBLOSEM”, Wydawnictwem Diecezji Tarnowskiej „PROMYCZEK”. Współpracuje także stale ze SCENĄ PLASTYCZNĄ Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego prowadzoną przez Leszka Mądzika, dokumentując jej spektakle teatralne. Jego fotografie ukazywały się w wielu wydawnictwach, w tym i albumowych, poświęconych twórczości Sceny Plastycznej i Leszka Mądzika.
Biogram | Justyna Machałowska
Urodziła się w 1977 roku w Nowym Sączu. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Studia Literacko – Artystyczne UJ.
W roku 2009 została laureatką Nagrody im. Macieja Słomczyńskiego. Nagrodzony tom poezji "Uda, na których śpią psy" był jej debiutem książkowym. Jest autorką tekstu (proza epistolarna) oraz współautorką, wraz z Sylwestrem Adamczykiem, projektu graficznego do albumu "Wielmożny Pan Nowy Sącz" (nominowanego do nagrody Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek „Najpiękniejsze Książki Roku” 2012), a także autorką tekstu i ilustracji do książki dla dzieci "Kolor do przytulania".
Jej utwory drukowane były również w antologiach: "Pretekst", "Mężczyzna w zielonych spodniach", „Slapidarium” oraz w „Odrze”, „Opcjach”, „Arteriach”, „Dzienniku Polskim”, almanachu „Bronowicki Karnawał Literacki” i „Południcy”. Przez wiele lat uczestniczyła w cyklicznych spotkaniach literacko-muzycznych nieformalnej grupy literackiej „Piórnice” organizowanych w Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki w Krakowie. Współredagowała sądecki miesięcznik „Nasz Beskid”, była również autorką tekstów w prasie polonijnej. Jest autorką okładek do książek, maluje, zajmuje się ilustracją, prowadzi atelier „Pracownia w Pudełku po Farbach”. Współpracuje także z wydawnictwem „W Sączu”.
Interesuje się teologią, sztuką sakralną – średniowieczną i ludową, pisaniem ikon, a także tematyką dotykającą ciała i sacrum. Książki lubi czytać i oglądać. W związku z tym pociągają ją średniowieczne księgi iluminowane i book art, współistnienie słowa i obrazu oraz ich oddziaływanie na siebie.
W roku 2009 została laureatką Nagrody im. Macieja Słomczyńskiego. Nagrodzony tom poezji "Uda, na których śpią psy" był jej debiutem książkowym. Jest autorką tekstu (proza epistolarna) oraz współautorką, wraz z Sylwestrem Adamczykiem, projektu graficznego do albumu "Wielmożny Pan Nowy Sącz" (nominowanego do nagrody Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek „Najpiękniejsze Książki Roku” 2012), a także autorką tekstu i ilustracji do książki dla dzieci "Kolor do przytulania".
Jej utwory drukowane były również w antologiach: "Pretekst", "Mężczyzna w zielonych spodniach", „Slapidarium” oraz w „Odrze”, „Opcjach”, „Arteriach”, „Dzienniku Polskim”, almanachu „Bronowicki Karnawał Literacki” i „Południcy”. Przez wiele lat uczestniczyła w cyklicznych spotkaniach literacko-muzycznych nieformalnej grupy literackiej „Piórnice” organizowanych w Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki w Krakowie. Współredagowała sądecki miesięcznik „Nasz Beskid”, była również autorką tekstów w prasie polonijnej. Jest autorką okładek do książek, maluje, zajmuje się ilustracją, prowadzi atelier „Pracownia w Pudełku po Farbach”. Współpracuje także z wydawnictwem „W Sączu”.
Interesuje się teologią, sztuką sakralną – średniowieczną i ludową, pisaniem ikon, a także tematyką dotykającą ciała i sacrum. Książki lubi czytać i oglądać. W związku z tym pociągają ją średniowieczne księgi iluminowane i book art, współistnienie słowa i obrazu oraz ich oddziaływanie na siebie.